Business
Læser nu
Sorte tal efter 10 år med røde
0

Sorte tal efter 10 år med røde

Skrevet af: Jan Eskildsen15. november 2017
Print Friendly, PDF & Email

Hvis nogen i begyndelsen af 2007 havde forudsagt, at mange producenter af grafisk udstyr gik usikre tider i møde, og at en stor producent efterfølgende ville få 10 år med underskud, ville han sikkert være blevet mødt med en overbærende hovedrysten.

Men en krise med udgangspunkt i det amerikanske bank- og boligmarked spredte sig og fik så stor effekt, at markedet for maskiner og udstyr til grafisk produktion gik i stå fra 2008.

Ganske vist blev der skrevet mange hensigtserklæringer, givet mange håndslag og taget mange jubelfotos på verdensudstillingen Drupa i forsommeren 2008, men efter sommerferien viste det sig, at mange handler ikke blev til noget, hvilket nogle steder hang sammen med, at bankerne strammede reglerne for finansiering.

I de kommende 10 regnskabsår havde verdens største producent af trykmaskiner og udstyr, Heidelberger Druckmaschinen røde tal på bundlinien, men ved fremlæggelsen af deres regnskab for første halvdel af 2017/18 (1. april til 30. september, 2017) var der et overskud, ganske vist et beskedent overskud.

“I første halvdel af 2017/18 gjorde Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) fremskridt inden for operationel og strategisk udvikling,” skriver de i en pressemeddelelse, og fortsætter: “Dermed øgede rentabiliteten betydeligt, hvilket resulterede i et halvårs resultat efter skat på € + 0,3 mio. For første gang siden regnskabsåret 2007/08. I andet kvartal gjorde virksomheden yderligere fremskridt i sine fremtidsspecifikke strategiske spørgsmål som teknologiledelse, digital transformation og operationel excellence. Dette blev opnået gennem blandt andet markedssucces med innovative digitale presser, etablering af nye forretningsmodeller og forbedring af effektiviteten ved at tilpasse ledelsesstrukturer.”

Direktørens ord

“Processen med at omdanne vores virksomhed til en state-of-the-art digital teknologi gruppe går godt,” sagde Heidelbergs CEO, Rainer Hundsdörfer, og supplerede: “Med lanceringen af ​​nye abonnementsmodeller til vores kunder og vores portefølje af innovative produkter til eMobility-vækstsektoren, bevæger vi os ind på nyt territorium, der giver et enormt vækstpotentiale. Heidelberg sætter nye standarder for fremtidens teknologier, digitalisering og effektivitet. Det nødvendige kulturelle skift er kun lige begyndt. “

(Kilde: Pressemeddelelse fra Heidelberger Druckmaschinen AG).

Hvordan var artiklen?
Love It
0%
Interested
100%
Meh...
0%
What?
0%
Hate It
0%
Sad
0%
Om forfatteren
Jan Eskildsen
Jan Eskildsen
Jan Eskildsen er grafisk uddannet og har redigeret flere blade om dtp, grafisk produktion og design. Han har i en del år arbejdet som freelance journalist og konsulent og som informationsmedarbejder ved Den Grafiske Højskole og Medit Consult.
Kommentarer

Tilføj en kommentar