Nyheder
Læser nu
Læs her, hvad du kan se og høre
0

Læs her, hvad du kan se og høre

Skrevet af: Jan Eskildsen15. september 2017
Print Friendly, PDF & Email

Her kan du læse alt om, hvad du kan høre, opleve og se onsdag og torsdag i næste uge.
Og det er efter vores opfattelse ikke så lidt – faktisk tværtimod.

Ja, når messen Sign, Print & Pack afholdes den 20.-21. september – onsdag og torsdag i den kommende uge, bliver der meget at se og høre. Der er 69 udstillere på messen, hvor der afholdes 26 seminarer, 2 danmarksmesterskaber, 3 ekstra udstillinger og konkurrencer, herunder om Bedste Nyhed – med mange præmier hver dag.
Du får overblikket herunder:

 

Seminarer, der giver svar

Under hele Sign, Print & Pack-messen kører der seminarer fra to scener. Foredragsholderne giver input – og svar – på nogle af de udfordringer, vi oplever i hverdagen. Nedenfor kan du se programmet begge seminarscener. Og bemærk, at vi slutter seminarprogrammet med et brag af en live debat om fremtiden med Esben Mols Kabell og Thomas Ladefoged. Det er gratis at deltage i seminarerne, og det kræver ikke tilmelding. Du skal blot huske at bestille din entrebillet til messen online – link i den grønnebjælke herunder.

Janne Høgshøj fra Danish Connection, der netop har deltaget i Burning Man, som er verdens mest kreative syvdages fantasi og innovationslejr, står som tidligere i spidsen for at skabe en udstilling i foyeren, som viser hvad tryk kan. Udstillingen skabes i samarbejde med Grafisk Finish og med assistance fra skiltebranchen. Kom og se. Udstillingen er en oplevelse, fuld af inspirationer og idéer til gæsterne – ikke mindst hvis du er marketingansvarlig, grafiker, studerende eller tryksagskøber. Og så kan du også være med til at stemme om udstillingens bedste tryksag.

Tryksagsudstillingen – et besøg værd i sig selv!

Hexis er sponsor for Fespa-wrappingmesterskaberne. Området for DM-wrappingmesterskabet, som gennemføres af Skilt & Print Branchen, er integreret med Hexis-standen og Hexis The Battle.
Det bliver et område fuld af aktivitet – og for alle bilinteresserede bliver der også mulighed for at hilse på Hexis-gæsterne: Casper Elgaard den 20. sep. kl. 13-15, og Kasper H. Jensen den 21. sep. kl. 13-15.

Emballage – og anderledes emballeringer

På den lille emballageudstilling vil du bl.a. kunne se eksempler på nedbrydelig emballage fra KLS PurePrint. Og anderledes emballeringer til firmagaver og lignende. Men også eksempler på et nyt sekskantet bæger med meget mere. Det er også her, du kan hente et eksemplar af InPak-magasinet samt Sign, Print & Pack messemagasinet.

Den kreative scene, 20. september
Intellia, Kåre Bjørn Jensen

Kl. 10.00: Automatisering: XML i InDesign
Kl. 11.00: Print: Datamerge fra Excel til InDesign
Kl. 12.00: Web med hovedvægt på WordPress og SEO
Kl. 13.00: Photoshop animationer
Kl. 14.00: Social media med hovedvægt på LinkedIn
kl. 15.00: Videoredigering med Adobe Premiere Pro
Kl. 16.00: Instore TV med Adobe After Effects

Den kreative scene, 21. september
Softworld, Punet Oberoi m.fl.

Kl. 10.00: Digital Strategi for grafikere del 1 – Puneet Oberoi, CEO grafiker
Kl. 11.00: Digital Strategi for grafikere del 2 – Puneet Oberoi, CEO grafiker
Kl. 13.00: UX Design – Gu∂mundyr Runar, digital designer
Kl. 14.00: Videotendenser: Nem produktion af korte videoer, Michael Vrede, Video Artist
Kl. 15.00: Adobe Experience Design, Gu∂mundur Runar, digital designer

SPP / Visutech Digital Academy scenen
20. september

Kl. 9.45: Digital skiltning er i vækst. Hvad betyder det for dig?
Søren Winsløw, Print & Medier, Dennis Højland Nyegaard, Clear Channel og Jens Ulrik Carstensen, Proshop Europe
Kl. 11.00: Digital Offset i storformat. Bevæggrunde og fremtid
Poul Sørensen, Green Graphic
Kl. 11.30: Gelato – 60 countries and 5 billion people
Fredrik Andersson, Gelato
Kl. 12.00: Eye tracking kan give værdifuld viden om din emballage
Jesper Clement, CBS
Kl. 14.00: Case
Brian Elmdam, Rosendahls
Kl. 14.30: Trends og tendenser inden for mediebranchen
Michael Bach Nielsen, Medit Consult
Kl. 15.00: Miljøvenlige tryksager og emballage – og om at blive en unik virksomhed
Kasper Larsen,KLS PurePrint

SPP / Visutech Digital Academy scenen
21. september

Kl. 9.45: Pantonerfarver: Stor dansk virksomhed fået sin egen Pantonefarve
xxxxxx, Pantone og Jens V.M. Thomsen, Viking + Creas
Kl. 11.00: Storformat. Bevæggrunde og fremtid
Poul Sørensen, Green Graphic
Kl. 11.30: Case
Brian Elmdam, Rosendahls
kl. 12.00: Neuromarketing. Hvor tale til System 1 og ikke System 2
Lars Skjold Iversen
Kl. 14.00: Kundedrevet udvikling
Niels Rask, NS System
Kl. 14.30: Brands love digital print
Jan-Olof Jungersen, Visutech
Kl. 15.00: Live Debat om fremtiden for kommunikation og print
Debattører: Esben Mols Kabell, Lasertryk-dk og Thomas Ladefoged, Bording.
Ordstyrer: Lis Lykke, Print & Medier

Hvordan var artiklen?
Love It
0%
Interested
0%
Meh...
0%
What?
0%
Hate It
0%
Sad
0%
Om forfatteren
Jan Eskildsen
Jan Eskildsen
Jan Eskildsen blev udlært typograf 1968 og litografisk trykker i 1971, siden efteruddannet på Den Grafiske Højskole (fra 2008 Danmarks Medie- og Journalisthøjskole) og på Den Journalistiske Efteruddannelse.
Kommentarer

Tilføj en kommentar