Forside » Business » Brancheudvikling
Business artikler
 
 
Læs mere
625
 

 
Læs mere
935
 
Læs mere
570
 
Læs mere
340

 
Læs mere
2255
Brancheudvikling
Seneste nyheder
 
Læs mere
17. januar 2018

En designers erfaringer – også fra en innovativ virksomhed

Udviklingen har nu i mange år flyttet stadig mere kommunikation fra trykte til digitale medier. Det har ført til brancheglidning og til, at bureauer går ind i nye forretningsområder, og at grafiske designere søger nye græsgange. Vi har talt med grafisk designer Jannike Mogensen, der begyndte som designer af bl.a. logoer og tryksager hos et bureau på Bornholm, men som nu er UX designer hos virksomheden invokers, der har afdelinger i København og Aarhus. Jannikes forskellige arbejdsopgaver gennem de seneste 15 år fortæller meget om dette, og vi stifter bekendtskab med hendes nye arbejdsplads, der hviler på et bredt erfaringsgrundlag og solide tekniske løsninger, herunder fra Apple og [...]

4695
 
Læs mere
24. december 2017

Inkjet vil brede sig – også til tekstiltryk

Mange i den grafiske industri har enten arbejdet med eller vil huske en Postscript RIP fra Harlequin, eller en ScriptWorks RIP, som den hed – den blev kun solgt som OEM produkt og benyttet af mange leverandører af rip-systemer til grafisk produktion som f.eks. ECRM, Presstek og Screen.

På trods af et godt salg af Harlequins rip, gik økonomien mindre godt for Harlequin Group. I 1999 blev virksomheden overtaget af Global Graphics og gruppen omdøbt til Global Graphics Software Limited, mens rippen ScriptWorks blev omdøbt til Harlequin RIP. HP har valgt Harlequin RIP til deres inkjet produktionsprinter, T300, der kan printe 2600 sider pr minut og til T350, der [...]

625
 
Læs mere
11. december 2017

Nedslag i den uendelige historie om digital overmagt

De igangværende kampe i mediejunglen vil ende med, at nogen vinder og andre taber. Mange vil mene, at den stærkeste vinder, men også de tilpasningsvenlige har muligheder for at overleve. Kampen om abonnenter og annoncører vil fortsætte i det kommende år, men det vil koste hos papirmedierne, og vi har næppe set de sidste fyringer eller lukninger. Nye digitale medier vil opstå, og konkurrencen vil blive skærpet.

Efter mange års debat og foredrag på dagbladenes og andres konferencer tyder intet på, at nogen i den branche har fundet den helt rigtige opskrift på at skabe en profitabel platform. En af grundene til dette er naturligvis, at Facebook og Google indtil videre i [...]

570
 
Læs mere
3. december 2017

Fremtid: Kunstig intelligens og mere video

»Fremtiden tilhører dem, der tror på deres drømmes skønhed«.  

Fra Schibsteds publikation om om Trends 2018.

I fremtiden – som er ankommet nogle steder – vil kunstig intelligens (AI) give os mulighed for at fokusere på de mest vigtige opgaver, og i fremtiden vil AI styre vores liv. Der er et større billede ud over udviklingen af kunstig intelligens. Som da elektriciteten kom, kan vi endnu ikke se den fulde effekt. Hele industrier vil drage nytte af AI’s ankomst, som de gjorde med elektricitet. Og som med elektricitet – vil livet uden AI være ubelejligt og ubehageligt. Systemer til maskinlæring kan gøre det kedelige nyhedsarbejde for en redaktion, så [...]
340
 
Læs mere
28. november 2017

Har du stillet de gode spørgsmål? Hvad?!

Hvad vil du spørge din chef om i morgen? Eller din kollega? For du må vel have noget at spørge om i denne tid, hvor forskellige teknologiske løsninger og nye muligheder for at kommunikere står i kø?

»Det er et godt spørgsmål«.

Ja, vi har nok alle siddet i en forsamling, hvor nogen har spurgt en lærer eller foredragsholder om noget og fået svaret: Ja, det er et godt spørgsmål. Nogen vil mene, at et godt spørgsmål er et spørgsmål, som den adspurgte ikke umiddelbart kan svare på, og at vedkommende derfor har brug for at vinde lidt tid.

Kellys definitioner

I sin bog Det uundgåelige skriver teknologi-guruen Kevin Kelly, at »Et godt spørgsmål er det Albert Einstein [...]

315
 
Læs mere
22. november 2017

Løst og fast om trykte bøger

Bøger er tilbage. Kun teknikblændede troede, de ville gå væk. Informationsalderens ultimative disruptor er … bogen. Ovenstående var indledningen til en artikel i avisen The Guardian i foråret 2016, af journalist og forfatter Simon Jenkins.  På det tidspunkt stod det klart, at den første begejstring for elektroniske boglæsere var taget af, og at markedet måske var ved at stabilisere sig – eller stagnere sig, om man vil.

Hvor meget hygge skaber en e-bogslæser egentlig? (© Foto).

»Skarpe observatører noterede sig de tidlige tegn. Salget af eboglæseren Kindle oversteg i begyndelsen salget af bøger, men det gik hurtigt tilbage siden 2011. Sony dræbte sine e-boglæsere. [...]

670
Seneste Business artikler
 
 
 
 
 
Grafisk Workflow artikler
 
 
 
 
 
Sociale medier
SOCIALE MEDIER