Forside » Business » Brancheudvikling
Business artikler
 
Læs mere
240
 
Læs mere
430
 
Læs mere
455

 
Læs mere
165
 
Læs mere
3500
 
Læs mere
225

 
Læs mere
240
Brancheudvikling
Seneste nyheder
 
Læs mere
13. november 2017

Trykt bog fra digitalt medie!?

Nyhedsmails og artikler, der skal læses på nettet, ses overalt og er ikke spor nyt. Nyere er det, at et rent digitalt medie tager tryksager i brug for at fejre sig selv. Man fristes til at kalde det en drastisk nyskabelse, at et digitalt medie går så vidt som til at udgive en bog, i hvert fald når det er en bog som den her omtalte.

Bogen fra Quartz: The Objects that Power the Global Economy.

Quartz har fejret deres 5 års fødselsdag som digitalt medie ved at udgive en trykt bog. Bogen hedder »The Objects that Power the Global Economy« (De objekter, der styrer den globale økonomi). Bogen er ikke nem at omtale, den skal ses og læses, men det er den værd, og derfor er den også [...]
455
 
Læs mere
5. oktober 2017

Kunstig intelligens og robotjournalistik erobrer indholdsarbejdet

Ulvene kommer – se dem i Berlin. Algoritmer og automatiseringsløsninger vil ruske op i medierne og i markederne for nyheder og indhold. Mange leverandører vil på udstillingen Digital Content Expo (WPE-DCX (IfraExpo) i Berlin vise nye løsninger baseret på kunstig intelligens til medieproducenter og personer i job som content manager. Fra robotjournalistik og datastyring til nyhedspersonalisering – virksomheder som Element AI, Klangoo, Norkon Computing Systems, Poole, TextOmatic, Updatemi eller Utopia Analytics, har sat sig for at erobre nyhedsindustrien.

Kunstig intelligens står i de fleste tilfælde for softwareværktøjer og algoritmer, der forsøger at [...]

240
 
Læs mere
13. december 2016

Er nyhedsmedierne digitale om 10 år?

Vi er nødt til at bevæge os ud over det nuværende paradigme med massedistribueret, kanalbegrænset reklame, vi synes at sidde fast i, men teknologien er der allerede. Vi – reklameindustrien – er bare nødt til at indhente den.« 

Indledningens ord skrev reklamemanden Gordon Hotchkiss i MediaPost i begyndelsen af september 2016. Udsagnet om, at alle medier bliver digitale, er ikke nyt for os, der har levet i og med den grafiske industri i årtier, for vi husker da Benny Landa fra sin daværende virksomhed Indigo i begyndelsen af 1990’erne sagde at »alt der kan blive digitalt, vil blive digitalt; trykning er ingen undtagelse.«

Hvor meget ret han havde, fik vi senest [...]

1475
Seneste Business artikler
 
Adobe og industriens første
 
 
 
 
Grafisk Workflow artikler
 
 
 
 
 
Sociale medier
SOCIALE MEDIER