Forside » Business » Virksomheder
Business artikler
 
Læs mere
75
 
Læs mere
165
 
Læs mere
165

 
Læs mere
400
 
Læs mere
325
 
Læs mere
1195

 
Læs mere
1900
Virksomheder
Seneste nyheder
 
Læs mere
16. oktober 2017

Medievirksomheder skal definere sig som teknologivirksomheder

To ord kan opsummere de bedste lektioner fra udgivernes møde i Berlin i den forgangne uge: kunstig intelligens (Artificial Intelligence). Eller for at være endnu mere specifik, robotjournalistik. Alle talere berørte dette tema, hvis de ikke brugte hele deres tale til at diskutere AI fra et andet perspektiv.

Michael Hirschbrich berørte temaet allerede under indledningen til mødet, da han diskuterede, hvordan AI forstyrrer mediebranchen. Han sagde klart, at medievirksomheder skal begynde at definere dem selv som teknologivirksomheder. Det fortæller Mary-Katharine Phillips fra Twipe i sin omtale af arrangementet.

Michael Golden fra New York Times fortalte, at deres [...]

75
 
Læs mere
27. januar 2017

Adobe og deres forstyrrende teknologier

Adobes historie er fra virksomhedens start tæt forbundet med historien om Xerox, Apple, Aldus og Canon. Som det også kan læses i artiklen om Apple, forlod Chuck Geschke og John Warnock Xerox, da de ville realisere deres ideer om et nyt  sprog, der kunne styre alle printere. Adobe Systems blev stiftet i 1982.

Canon lancerede i 1983 deres laserprinter LBP-CX, som kunne skrive ud med en opløsning på 300 dpi, og i 1984 frigav HP den første kommercielt tilgængelige printer, som var baseret på Canon LBP-CX, nemlig printeren HP LaserJet. I samme periode var andre aktiviteter i gang. Chuck Geschke og John Warnock forlod Xerox for at stifte Adobe Systems og realisere deres planer for [...]

1615
 
Læs mere
26. januar 2017

Seybold & Seybold

Af: Jan Eskildsen | je@meditconsult.dk

John W. Seybold studerede økonomi og underviste i det, men under 2. verdenskrig kom han til National War Labor Board, som blev dannet for at forhindre og løse konflikter, der kunne stoppe den produktion, som var nødvendig under krigen.

Her springer jeg en del mellemregninger over, men i 1950’erne blev han involveret i de teknologiske forandringer inden for trykning og udgivelse. Først gik man fra traditionelt bogtryk til fotografisk baseret og offset, dernæst kom den tæt forbundne start på fotosats.

Litografiske trykplader blev eksponeret fra fotografiske film eller fotopapir, så når man havde konverteret til offsetryk, var [...]

1450
 
Læs mere
11. januar 2017

Heidelberger Druckmaschinen

Vi springer let og elegant over de næste århundreder til en af milepælene i udviklingen af trykmaskiner, nemlig da den tyske opfinder Friedrich Gottlob Koenig (1774-1833) sammen med landsmanden og urmageren Andreas Friedrich Bauer (1783-1860) konstruerede den første hurtigpresse. Det var datidens betegnelse for en trykmaskine, som blev drevet af en motor, i dette tilfælde en dampmaskine.

Koenig flyttede til London i 1804 og fik i 1810 patent på sin presse, somkørte første gang i 1812. Maskinen blev sat op og potentielle kunder blev inviteret, herunder John Walter, der stiftede avisen The Times og den trykte avisen første gang i 1814.

I den første udgave kunne maskinen [...]

2440
 
Læs mere
13. december 2016

Kodaks storhed og selvskabte fald

Hvordan deres fremtid vil forme sig, er umulig at forudsige, for de kan åbenbart ikke forlade drømmen om, at de skal leve af at producere film.

Hvis Kodak oprindeligt havde en forretningsplan, som de fulgte, må der have stået tre ting i den om deres produktion og salg: 1. film og papirbilleder, 2. film og papirbilleder og 3. film og papirbilleder. Det blev deres konkurs i 2012.

Alligevel har den rekonstruerede virksomhed her i 2016 omtalt film i rosende vendinger.1

Fra at have været et af de mest værdifulde brands i USA lykkedes det ved en konstant række af fejlvurderinger Kodaks ledelse at køre virksomheden i sænk. Baseret på hukommelsen, notater fra [...]

2015
Seneste Business artikler
 
Medievirksomheder skal definere sig som teknologivirksomheder
 
 
 
 
Grafisk Workflow artikler
 
 
 
 
 
Sociale medier
SOCIALE MEDIER